`

International Helpline Number  +91-9373055368​​     Email Us:  enquiry@obesitycosmetichospital.com

Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India Twitter Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India

Low Cost Sleeve Gastrectomy Single Incision In India

Comment commencer

Les patients français peuvent remplir ce formulaire pour une demande de renseignements médicaux

Planification de votre voyage médical en Inde est un processus très simple avec Cosmetic and Obesity Surgery Hospital Inde

  1. Vous avez juste besoin de remplir notre formulaire de demande et l’un de nos cadres vous contactera bientôt.
  2. +91-9373055368 Appelez-nous au numéro de contact indiqué pour toute assistance.
  3. Des informations complètes concernant la chirurgie sont fournies sur notre site Web.

Cliquez ici pour remplir notre formulaire de demande

 

Gastrectomie à manchon (une seule technique)

Gastrectomie manchon, communément appelé procédure de manchon gastrique, consiste à remodeler l’estomac dans un tube mince et mince tandis que 90% de la partie extérieure de l’estomac est enlevé. Il limite la quantité de nourriture qu’il peut contenir en une seule séance tout en augmentant la sensation de plénitude après de petits repas.

Comment puis-je savoir si je suis un bon candidat pour la gastrectomie à manchon (technique unique)?

Pour être candidat, il faut considérer ce qui suit:

  • Est un individu obèse
  • Essayer de réduire le poids après que toutes les méthodes non chirurgicales ont échoué à produire les résultats désirés

.

testimonial-icon Découvrez le Témoignage Patient, où le patient partage ses expériences réussies en matière de traitements grâce à l’hôpital de Chirurgie esthétique et de l’obésité Inde.

Bonjour, je suis Ethan Davies du Royaume-Uni. J’ai visité l’Inde pour la gastrectomie des manches à travers votre groupe de soins de santé. À mon plus lourd, je pesais environ 303 livres. Il m’a été impossible de perdre du poids après de nombreuses tentatives infructueuses. J’ai commencé à faire des recherches en ligne et j’ai trouvé votre site web. J’envoie mes questions en remplissant votre formulaire et j’ai reçu un appel dans la journée. J’ai aussi parlé au docteur par téléphone et j’ai été tellement impressionné par la façon dont il m’a tout expliqué. Je leur ai donné ma confirmation et ai volé en Inde. Am officiel est venu me recevoir à l’aéroport et m’a emmené dans un établissement cinq étoiles. Le groupe de soins de santé a aidé à organiser mon visa médical, ma nourriture et mon logement pendant mon séjour en Inde. À l’hôpital, j’ai rencontré mon chirurgien. Il était très honnête et franc et très facile à qui parler. Ma chirurgie s’est bien passée. Je suis reconnaissant envers mon chirurgien, son personnel et le groupe de soins de santé pour le travail extraordinaire qu’ils ont accompli. Je suis tellement heureux maintenant et je recommanderais à toute personne ayant besoin d’un traitement cosmétique et d’une intervention chirurgicale de le faire à travers votre groupe de soins de santé..

Gastrectomie à manchon (technique unique) Procédure et récupération

La perte de poids est une procédure invasive, où les techniques chirurgicales sont utilisées pour faire de petites incisions dans votre abdomen. À l’aide d’un tube mince et flexible, d’une lumière et d’une caméra, le chirurgien enlèvera la courbure externe de l’estomac, de sorte que seule une partie mince de l’estomac en forme de tube sera laissée derrière. Cette procédure peut réduire considérablement la quantité de nourriture qui peut être consommée en même temps et en même temps réduire la production de faim estomac. Ces aspects de la gastrectomie à manches abordables (technique unique) en Inde permettent aux patients de pratiquer plus facilement le contrôle des portions et d’éviter de trop manger.

Cette chirurgie est habituellement de nature restrictive; signifie que cela fonctionne en vous faisant sentir plus rapidement plus tôt qu’avant la chirurgie. Le cours de la chirurgie dure normalement entre une et deux heures et le séjour à l’hôpital dure environ de deux à trois jours. On ne permet pas de soulever des poids lourds pendant 6 semaines après la chirurgie. Les patients devraient perdre environ 60% de leur poids durant les deux premières années suivant l’intervention.

Le chirurgien effectuera un certain nombre de vérifications avant de vous libérer de l’hôpital. Ils feront également un point que les blessures sont guéries correctement avant de vous mettre dans un régime de transition le plus tôt possible. Le nouvel estomac sera sur un régime liquide pendant quelques jours et passera progressivement à des aliments plus solides.

Quelle est l’efficacité de la gastrectomie Sleeve (technique unique)?

Bien que les résultats individuels peuvent varier, la gastrectomie Sleeve (technique unique) dans les examens en Inde des personnes qui ont entrepris cette chirurgie révèlent que vous pouvez obtenir des résultats significatifs de perte de poids. En moyenne, près de 50 à 70% des patients peuvent s’attendre à perdre leur poids dans les 6 à 12 premiers mois après la chirurgie. Beaucoup de complications de santé existantes peuvent également être résolues telles que

Taux de cholestérol élevé

Hypertension.

La décision d’avoir cette chirurgie est importante. Au cours de la gastrectomie Sleeve consultation (technique unique) en Inde, vous devez être pleinement conscient des avantages et des risques associés à cette forme de chirurgie pour comprendre si c’est la bonne solution de perte de poids pour vous. Ils vont peser les risques ainsi que les complications de sorte que vous êtes au courant des problèmes potentiels avant l’opération.

Pourquoi opter gastrectomie Sleeve (une seule technique) est nécessaire?

Il supprime les cellules de l’estomac qui produisent l’hormone de la faim. En diminuant progressivement la production de ghréline, la sensation et l’appétit pour la faim sont éliminés. D’autres avantages sont les suivants

Aucune forme d’ajustements nécessaire

Forme sécuritaire de la chirurgie pour les patients de plus de 400 livres

Restaure la fonction normale de l’estomac

Pourquoi choisir un hôpital indien pour votre gastrectomie Sleeve (technique unique)?

Indien a une histoire ancienne de la chirurgie et de la médecine de l’Antiquité qui ont été scriptés dans les Vedas. En fait, même la forme européenne de la médecine a été adoptée à partir de la médecine indienne. La plupart des chirurgiens qualifiés ont établi leur base dans cette partie du monde. Le domaine chirurgical garantit que la gastrectomie Sleeve (technique unique) à faible coût en Inde se fait à 1 / 10ème du coût avec ce que vous associez dans un pays développé. Le réservoir de talents disponibles est énorme et non seulement les médecins, même le personnel de soutien sous la forme d’infirmières peuvent être comparés aux meilleurs au monde. En plus de cet anglais étant la langue officielle les patients sont à l’aise dans la communication avec les médecins.

Cependant, ceci dit, il y a des problèmes concernant le secteur des soins de santé dans le pays. Il y a de nombreux domaines où le courant des soins de santé doit progresser et où la main-d’œuvre mondiale peut être productive pour le monde entier. Les normes de sécurité doivent être abordées, bien que la plupart des hôpitaux abordent cette question au cours des dernières années.

Gastrectomie à manches (technique unique) Coût en Inde

Comparé aux pays d’Asie du Sud comme la Thaïlande et Singapour, qui sont techniquement avancés, l’Inde est devenue un terrain fertile pour les touristes médicaux. Bien qu’ils soient loin devant nous en termes d’intrants technologiques, là où l’Inde les dépasse, c’est le capital humain. L’Inde a une partie du personnel le plus qualifié dans le domaine médical. Leur bilan est un indicateur précis de cette

.

Avant et après

Si vous êtes à la recherche d’une Gastrectomie à Manches (Technique Unique), remplissez le formulaire pour une consultation gratuite par nos chirurgiens. Vous recevrez une analyse approfondie et des suggestions concernant la gastrectomie à manchon (technique unique) que vous recherchez.

Cliquez ici pour remplir notre formulaire de demande

FAQ’s

Why should a patient choose Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India?

Cosmetic and Obesity Surgery Hospital India offers the highest quality medical services and has world class facilities that boast the economical pricing, top notch hospitals and robust infrastructures. Our hospital has connections with the best cosmetic and obesity surgery hospitals at Delhi, Mumbai, Chennai, Hyderabad and other places in India. Here we have associations with well trained, qualified and experienced cosmetic and obesity surgeons who understand the needs of the patients well. They provide cosmetic and obesity treatment to their patients at a low cost. Many medical tourists who have visited India to undergo different procedures for both the cosmetic and obesity surgery are highly impressed with the commitment to quality medical services and cheaper pricing.

Is obesity really a threat to my health?

Absolutely YES! Studies have shown that morbid obesity poses a great health risk. Obesity threatens psychological health as well as physical health, and it significantly increases the risk of early death. Morbid obesity has been positively linked to:

  • degenerative joint disease
  • hypertension
  • adult-onset type 2 diabetes
  • sleep apnea
  • asthma
  • dyslipidemia – elevated levels of blood lipids that are a significant risk factor for cardiovascular disease
  • GERD – gastro-esophageal reflux disease
  • heart disease
  • depression
  • menstrual irregularities
  • polycystic ovarian disease
  • various cancers
Who is a candidate for weight loss surgery?

If you are 18 year old or older, are willing to make significant changes to your lifestyle, and have a body mass index (BMI) greater than 40, you may be a candidate for weight loss surgery. Dallas, Plano, and Lewisville residents who have BMI of 35 to 40 and at least one of five co-morbid conditions may also be eligible for the surgery.

Is weight loss surgery safe?

All major surgical procedures have associated risks and complications, including death. Our Obesity surgeons are specialized in laparoscopic surgery, the least invasive method of bariatric surgery. Laparoscopic procedures have fewer chances of complications, minimal scarring, less discomfort, and quicker recovery than gastric bypass surgery and some other weight loss procedures.

What does “laparoscopic” mean?

The term laparoscopic means that surgeons use a small camera called a laparoscope to view the body’s inner structures when he performs certain surgical procedures. The procedure only requires four to five ¼” to ½” incisions to the abdomen to accommodate the laparoscope and specialized surgical instruments.

What will I eat after my weight loss surgery?

In the first few two weeks after your surgery, you will be on a high-protein liquid diet. Subsequent to that, for two to four weeks, you’ll eat finely chopped foods that can be prepared with a food processor. After that, you can start eating solid foods in small, high protein meals. More information is available on our Patient Information page, discuss with your doctor, who will provide specific guidelines to follow as part of your post-surgery nutrition counselling.

How much weight will I lose?

Weight loss results vary after weight loss surgery, but our patients typically lose about one to two pounds every week. On average, gastric sleeve patients lose 60 percent of their excess weight. Of course, losing the weight and keeping it off requires your dedicated commitment to radically change your eating habits and lifestyle permanently. Discuss with your doctor about the guidelines to successfully maintaining weight loss.

Are your patients generally pleased with their weight loss surgery?

Our patients usually praise their weight loss surgery for significantly improving their lives. Our patients experience improved health, greatly enhanced self-esteem and confidence, and the joy of participation in social and recreational activities.

Can my procedure be done using single incision laparoscopic surgery?

Our Obesity Surgeons can accomplish Laparoscopic Sleeve Gastrectomy using the SILS technique. The Single Incision Laparoscopic Surgery (SILS) technique is accomplished through the belly button using only one incision. In addition to potentially reducing scar visibility, the SILS technique also may eliminate the wound pain associated with multiple points of entry required by standard laparoscopic surgery. You may also benefit from a shortened recovery time from a single incision in the belly button compared to the long incision used in a traditional open procedure.

Will I be sick a lot after surgery?

Undergoing laparoscopic sleeve gastrectomy limit food intake. If you feel nauseated or sick on a regular basis, it may mean that you are not chewing your food well enough or that you are not following your diet plan properly.  However, it could also be a temporary side effect of the surgery, so contact your physician’s office if the problem persists.

Is part of the stomach removed after Laparoscopic sleeve gastrectomy?

The sleeve gastrectomy is a restrictive procedure, meaning it does not involve any surgery on the intestine. It basically consists of making a stomach that looks like a pouch into a long tube; therefore, the name “sleeve”.  During this procedure your surgeon will remove 2/3 of your stomach, thus creating quicker satiety (a sense of fullness) and decreased appetite.

Why choose the sleeve gastrectomy?

With the sleeve gastrectomy there is no implantation of a foreign body, such as a silastic ring used in gastric banding. The procedure mechanically decreases the size of the stomach, but also decreases the secretion of the hormone Ghrelin which is responsible for the feeling of satiety (fullness). The procedure offers the benefit of initially decreasing the body weight in the severely obese patient to prepare this patient for a staged procedure or other surgery at a later date.

Will I suffer from constipation?

There may be some reduction in the volume of your stools, which is normal after a decrease in food intake because you eat less fiber. This should not cause you severe problems.  If difficulties do arise, check with your physician.  They may suggest you take a mild laxative and drink plenty of water.  Your needs will vary, but you should drink at least 48 oz. of fluid daily.

Will I need to take vitamin supplements?

It’s difficult to get enough vitamins from four small meals a day.  At your regular check-ups, your physician will evaluate whether you are getting enough vitamin B12, folic acid, and iron.  You may be required to take additional supplements every day.

When can I go back to work?

Your ability to resume pre-surgery levels of activity will vary according to your physical condition, the nature of the activity, and the type of weight loss surgery you had. Many patients return to full pre-surgery levels of activity within six weeks of their procedure.  Patients who have had a minimally invasive laparoscopic procedure may be able to return to these activities sooner.

Can I choose my own hotels according to my budget?

You can most definitely choose hotels as per your convenience to you and your budget.

Can I speak with the doctor before I come to India for treatment?

You can talk to the doctor and satisfy all your medical queries. You can also send us your queries for answers from the top doctors.

What modes of payment are accepted for getting treatment in India?

We accept different methods of payment like, cash, plastic cash, via net banking, etc.

How will I get an Indian Medical Visa?

To know about the procedure of getting an Indian Medical Visa, please go to our website where you will find all the details regarding the initial procedure. You can also send us a query regarding the same.

I can only speak my native language?

Many hospitals in India have language translators to help you communicate better and effortlessly with the doctors and medical staff.